søndag den 26. februar 2012

Det går SÅ fint :)

Ja, så er der gået et par uger og jeg er endelig helt ovre det sygdom. Det er institutionen også, så nu nærmer vi os en "normal" dagligdag uden sygemeldinger - det er skønt! Det kan mærkes, at der er et større overskud til aktiviteter og ture. Da jeg kom tilbage havde vi fastelavnspyntedag, hvor vi klippede/malede/klistrede masker og katte, som en af pædagogerne fint hængte op og pyntede med. Børnene var meget glade for pynten og det var smadder hyggeligt at samles om en fælles aktivitet(har jeg ikke været med til før i Vartov).

Vi har jo ingen legeplads, så vil man ud er det altså på tur. Vi har både været ude at se på heste - dem som bor på Christiansborg. Det ligger dejlig tæt på og børnene bliver så dejligt fascineret af de store dyr. Vi går også tur i Ørstedsparken, hvor der ligger en dejlig legeplads. Der er simpelthen alt børnene har brug for!
For at kompensere for de manglende udendørs arealer, har vi en kæmpe sal - indendørs legeplads. Her har vi "pude-boltre-slås-hygge-arena", rebgynger, klatrestativer, rutsjebane, byggeklodser osv.  Vi har brugt salen i denne uge til at dele os op på stuen, så sovebørnene har været på stuen og de "store" i salen. De store i denne uge var de 3-4 årige og i næste uge har vi de helt store hjemme 5-6 årige.

Når vi har mellemgruppen hjemme bliver det let hektisk og meget larm, da de alle er lidt små, men når vi har de store hjemme så går de på grøn stue. Grøn stue er vores "førskole"stue, hvor de laver forberedende skoleting. Jeg glæder mig til at være med der en gang ;) Men hvert fald, så betyder det, at de store er for sig selv med en pædagog og de små er på stuen. Jeg har desværre ikke haft meget tid med de store, så jeg ser frem til at lære dem lidt at kende i den kommende uge :)

Jeg har også haft min første vejledning. Det gik rigtig fint. Det var mig der satte dagsordenen og bestemte hvad jeg havde behov for at snakke om. Det var lækkert endelig at få noget feedback på min insats men også at få noget viden omkring børnene og de ansatte. De er heldigvis meget glade for mig, siger jeg er god med børnene :)

På onsdag har vi café aften, hvor alle de ansatte er inviteret til oplæg omkring adoptivbørn. Der går en adopteret dreng på min stue og det glæder jeg mig meget til at høre om. Super spændende!

Her til sidst en lille solstråle historie, fra de stakkels børn som ingen digitale medier har ;) hehe
2 af de store drenge kom hjem fra Stjernehøj - vores udflytterbørnehave. De satte sig op til bordet og legede koncetreret med 'plus-plus'ere. Den ene af drengene bygger en lille kasse, og så sætter han en hank på(sådan ser jeg det) og så fortæller han mig, at han altså har bygget et filmerkamera. Og så kigger han igennem hullet(mellem hanken og kassen) og filmer. Han løber rundt på stuen og iagttager spændt små detaljer. Han kommer tilbage til bordet og siger, hov du skal da også have en og så bygger han en til den anden dreng. De render rundt sammen og filmer ting og mig. De synes det er rigtig sjovt! Så begynder ham der har bygget kameraerne at løbe rundt - og leger marathon. Det skal selvfølgelig også filmes.
- Jeg synes det var så herligt, at de legede "digitalt" og konstruerede det selv. Gid børnehaven dog havde nogle kameraer de kunne få lov at lege med også - jeg vil hvert fald gøre et forsøg :)

Jeg glæder mig til den kommende uge! Det er simpelthen nogle skøøøøøønne unger og det gør mig glad <3

1 kommentar: