torsdag den 2. februar 2012

Så starter praktikken igen!

Så er jeg begyndt i 2. praktik. Jeg har været fyldt til randen af nervøsitet, lidt frygt, spændt og glæde.
Jeg er startet i Vartov, en intgreret institution der har døgnåbent. Det er en af grundende til at jeg har ønsket dette sted, da det kunne være spændende at prøve nogle skæve arbejdstider. Jeg glæder mig til at få indblik i pædagogernes arbejde i en sådan institution. De har samtidig familiestuer - altså stuer med 35 børn og ca 4-5 voksne. Børnene er i alderen fra 1 år og 7 mdr til førskolebørn.
Jeg har haft en lidt underlig mavefornemmelse omkring stedet, pædagogerne osv. Jeg tror det er fordi det virker så "gammeldags". Det er ældre pædagoger og en gammel institution, hvor "plejer"pædagogiken hersker. Hermed forståes også, at de er en anelse bagud i forhold til de digitale medier!

Nå, men nu er jeg jo startet og jeg er helt klart positiv!
Det er hektisk og jeg er blevet kastet direkte ud i det, men det er nogle skønne børn :) De har simpelthen taget så godt i mod mig, at man ikke kan andet end elske dem! De er kvikke og glade, og jeg glæder mig til at udfordre skolebørnene med lidt computerleg og måske/forhåbentligt et spil jeg selv laver.

Da de er blandet trods alder, tænker jeg lidt i baner med et 'Inklusions'-projekt. Jeg har allerede oplevet de store omtale de små, som babyerne. Fotografi vil jeg her bruge til at 'bryde' fordommene mellem børnene. Det kunne være sjovt, at tage billeder af hinanden på tværs af køn og alder og så hænge dem op på stuen i børnehøjde, så de kan vende tilbage til dem!

Pædagogerne virker søde nok, og jeg tror nok jeg skal blive glad for det! Men bedst af alt, de afviser ikke mine MKD projekter og tanker og det er rart. Jeg glæder mig til at arbejde der og lære institutionen og menneskerne at kende. Jeg tror det bliver lærerigt! Mine vejledere har i hvert fald erfaring - 15 og 25 år i vartov :D

1 kommentar: